RSS

Ramadhan #18


Ya Allah kami mohon kepadaMu ampunan dan keselamatan dalam urusan agama Kami dan dunia kami, keluarga kami dan harta kami. Ya Allah, tutupilah kami dari segala yang memalukan kami, dan tenteramkanlah kami dari rasa takut. Ya Allah perihalah kami dari depan dan belakang kami, dari kanan dan kiri, serta dari atas kami. Dan kami berlindung dengan keagunganMu dari ancaman yang datang dari arah bawah kami.

Ya Allah, sehatkanlah badan kami, Ya Allah sehatkanlah pendengaran kami, Ya Allah sehatkanlah penglihatan kami, Tiada yang patut disembah kecuali Engkau.

Ya Allah kami berlindung kepadaMu dari kekufuran dan kefakiran serta dari siksa kubur, tiada Tuhan yang patut disembah kecuali Engkau.

Ya Allah, engkaulah Tuhan kami, Tiada Tuhan yang patut disembah kecuali Engkau, Kau ciptakan kami, dan kami adalah hambaMu, Kami berlindung kepadaMu dari kejahatan yang kami perbuat. Kami datag kepadamu menyatakan pengakuan akan segala nikmatMu yang Engkau limpahkan kepada kami, dan kami datang kepadaMu mengakui segala dosa kami. maka..ampunilah kami, sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau.

Ya Allah tunjukkanlah kepada kami sebaik2 perbuatan dan budi pekerti, yang tiada seoarang pun dapat menunjukkannya selain Engkau. Dan jauhkanlah kami dari segala keburukannya, yang tiada seorang pun dapat menjauhkannya selain Engkau.

'' Ya Allah, karuniakanlah ketakwaan pada jiwa kami, dan sucikanlah kami, karna Engkaulah sebaik2 Zat Yang Maha Menyucikannya dan Engkaulah Pelindung dan Pemiliknya.''

Ya Allah, kami berlindung dari ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang tidak khusyuk, jiwa yang tak pernah merasa puas dan doa yang tak terkabulkan.

Ya Allah kami berlindung kepadamMu dari kejahatan yang telah kami perbuat dan yang belum kami perbuat dan kami berlindung kepadaMu dari kejahatan yang kuketahui dan yang belum kuketahui.


Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar perkataan kami, melihat tempat kami berada, mengetahui rahasia dan yang nyata bagi kami. dan tiada sesuatu pun yang luput dari PengetahuanMu. Kami ini hambaMu yang hina lagi kekurangan, yang mengharap pertololongan lagi perlindungan, yang cemas dan takut serta mengakui dosa keharibaanMu, kami mohon kepadaMu sebagai orang miskin yang meminta2, kami tunduk dihadapanMu sebagai orang yang berdosa lagi hina, dan kami panjatkan doa kepadaMu sebagai orang yang dicengkeram rasa takut dan marabahaya, sebagai orang yang tunduk, tahkhluk, dan patuh kepada KeharibaanMu.

Ya Allah kabulkanlah doa kami, Aamiin....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar